Temat:

Ja jestem elektrykiem i moja rada jest następująca:
Trzeba zaopatrzyć się w w jakikolwiek przekażnik 12V

cewę przekaźnika podłączyć do pozycyjnych lub orginalnego gniazdka manetek


Co do szczegółów technicznych to cewke bym podłączył do pozycyjnych gdyz wg schematu, który zamieściłem wydaje mi sie, że jest na niej napiecie cały czas niezależnie od tego czy mam kluczyk przekręcony, czy nie. więc montaż przekaznika nie mial by sensu bo bylby on caly czas zalaczony. Z drugiej strony na stronce powyzej tez wspominaja, ze oryginalne gniazdo manetek moze byc uzyte do sterowania przekaznikiem sprawdzales to moze?

zeby jeszcze wszystko ladnie wygladalo szukam od wczoraj po elektronicznych stronach tej wtyczki (pasuje do oryginalnego gnaizda manetek):



wydaje mi sie, ze jest to jakas standardowa wtyczka samochodowa, ale nie potrafie namierzyc jej symbolu
Źródło: vstromclub.fora.pl/a/a,337.html



Temat: elektroniczny moduł zapłonowy
Witam Wszystkich posiadaczy automobili FSO.
Chciałem sie przywitac i odswiezyc temat.
Mam nick herBERT i posiadam samochód Fiat 128 3p.
Wbrew pozorom,ma on duzo wspólnego z Waszymi samochodami,bo w latach 70-tych był montowany na Żeraniu.
Mój problem polega na tym ,ze w tym samochodzie jest konwencjonalny zapłon z przerywaczem.
Udało mi się zdobyc aparat zapłonowy z czujnikiem z fiata Argenty, do tego moduł APE-05 i cewka 4226
Potrzebuje informacji o podłączeniu modułu do cewki.
z modułu z gniazda z 3 pinami wychodzą dwa przewody na cewkę
niebieski i brazowy
Wedłyg elektryka samochodowego niebieski przewód powinien byc podłączony do (+) cewki zapłonowej, a brazowy do zaciski impulsowego.
Mam wiec prosbe,czy ma ktos z Was schemat instalacji z nowszych F125,albo starszych Polonezów gdzie wystepował zapłon elektroniczny na module APE albo starszym Telpod ,albo Hebryd
Albo zajzyjcie pod maske swoich samochodów i zabaczcie jak te kabelki sa podłaczone.
ie chciałbym zniszczyc modułu przez złe podłaczenie.
Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
herBERT
Źródło: fsoautoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2284


Temat: Prąd i jego magazynowanie, ładowanie akumulatorów ...
A dokładniej to tak | Kupiłem 13-to pinowe gniazdo ( identyczne jak w samochodzie ) i zamontowałem je na dyszlu przy zaczepie. Do tego gniazdka podłączyłem przewody od akumulatora przyczepy ( 9 i 13 ) W aucie w gniazdku identycznie jest podłaczony akumulator samochodowy. Gdy dłuzej stoję przepinam wtyczkę z auta do gniazdaprzyczepy. Gdybym chciał ładować aku. przyczepy w czasie jazdy to do wtyczki przyczepy musiałbym podłaczyć go do 10 i11. Schematy podłączeń były w Pol. caraw. są też na opakowaniu gniazda. Pozdrawiam Adam.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=223


Temat: Prąd i jego magazynowanie, ładowanie akumulatorów ...

Witam !

Chciałbym wtrącić sprawę podłączenia napięcia w aucie do przekaźnika. Podczas moich prac korzystałem ze schematu, na którym prąd do "zamknięcia" przekaźnika brany był z alternatora. Wydawałoby się logiczne, alternator chodzi i podaje napięcie (to jest ten dodatkowy cieniutki kabelek). Niestety skończyło się to zgłupieniem komputera "pokładowego". Tak więc uważajcie, bo np. immobilizer przestanie wam działać i nigdzie nie pojedziecie.
Jedyna prosta metoda to wiązka stacyjki, ale pod warunkiem skonsultowania się z autoryzowanym serwisem dane auta. Po mojej przygodzie poradzili mi podpięcie się do czerwonego kabla pod stacyjką i jest już po problemie.
Oczywiście im nowsze modele samochodów, tym większy problem.

Pozdrawiam


A orientujesz sie jak sprawa wyglada z gniazdem od zapalniczki? Tam zasilanie spelnia wszystkie moje warunki. Czyli po wylaczeniu zaplonu prad nie plynie i przy rozruszniku jest odciecie. Moje auto jest naszpikowane elektronika i obawiam sie zeby sie nie dzialy cyrki. Autoryzowane serwisy wole omijac duzym lukiem ze wzgledu na ich brak kompetencji jak i straszne ceny uslug. Przekonalem sie o tym juz wiele razy.

Kupilem przekaznik 30A i sprzedawca zaproponowal mi do niego taka gotowa kostke z wyprowadzonymi kabelkami. Wyglada to fajnie tylko przekroje tych kabelkow to miej niz 2.5mm2 - jak to ma wytrzymac 30A? Dziwi mnie bo ta kostka rzekomo jest projektowana pod ten przekaznik wiec moze ja tu czegos nie roumiem ??
Prosze o oswiecenie.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=223


Temat: Wtyczka w przyczepie angielskiej
Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem przyczepki angielskiej,i właśnie mam problem z podłączeniem tej 2 wtyki szarej do auta,ma ona 7 przewodów kóre służą do ładownia akumulatora podczas jazdy ,lodówki i światła wewnątrz przyczepki,wtyczke tą szarą rozebrałem i niewiem jak podłączyć przewody do wtyczki polskiej,bo zaginoł mi schemat kolorów kabli jak rozebrałem,i jk podłączyćgniazdo to 2 do instalacji samochodowej(szary przewód)może ktoś z was ma ,prosił bym o podanie na forum lub na mojego e-maila: darek2135@interia.pl Pozdrawiam wszystkich karawaningowców.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=5174


Temat: Kto mi pomoże ?
Witam !
Jestem nowy na tym forum. Chciałem wszystkich powitać. Myślę że znajdę na tym forum jakąś pomoc. Nie jestem elektronikiem, chociaż elektronika nie jest mi zupełnie obca. Mam zdolności manualne i myślę że z Waszą pomocą uda mi się zamontować alarm w samochodzie Audi 80 B4. Kupiłem alarm samochodowy Agilon AL 6200, to jest to samo co Exus 3100 tylko pilot jest bez wibry. Do podstawowego wyposarzenia dokupiłem czujnik mikrofalowy 2 strefowy który posiada 4 przewody, natomiast w centralce alarmu jest gniazdo dodatkowego czujnika na 3 przewody. Jak podłączyć czujnik aby działały 2 strefy. Mogę zrezygnować z funkcji przywołania kierowcy. Tutaj zamieszczam schemat montażowy alarmu AGILON AL 6200: http://voila.pl/0za8d
Acha, a gdzie podłącza się czujnik na prealarm ? Powiedzmy 2 strefę ochronną na zewn. samochodu. Gdzieś czytałem na tym forum o zastosowaniu drugiej cichszej syreny na prealarm. Może ktos ma jakieś dobre pomysły na usprawnienie tego alrmu Agilon 6200 to bardzo proszę. Myślę o jakichś kombinacjach z czujnikami, i jak je popodłączać. Ja mogę pomóc w dziedzinie filmowania i montażu filmów wideo.
Pozdrawiam: Mirosław.
Źródło: amt-alarmy.home.pl/forum/viewtopic.php?t=133


Temat: Elektryk w Bydgoszczy poszukiwany
A co za problem. Kupujesz w castoramie czy innym sklepie przewody pod kolar jaki Tobie pasuje z zachowaniem odpowiedniego przekroju, przekaźnik samochodowy na przykład od swiateł, włącznik kt pasował by do moto i wyglądem i sposobem mocowania (najlepsze w sklepach z częściami elektronicznymi) i dla bezpieczeństwa gniazdo bezpiecznika na przewodach, konektorki damskie i męskie oraz oczkowe i koszulkę termokurczliwą. i do dzieła. Całość musisz oczywiście polutować. Podłączyć pod aku. Schemat montażu jest łatwy, dasz radę.
Źródło: motobydzia.com/phpBB/viewtopic.php?t=1446


Temat: Schemat gniazda!!!
--

600
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

Czy ktoś ma schematgniazdasamochodowego 13 bolcowego (12V)do przyczepy??
Jeśli tak to proszę o przesłanie na mail.
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=11164


Temat: Tuba Magnat + wzmacniacz Blaupunkt - co potrzebne do podłączenia do kompa?
Podłączenie ma prosty schemat. Z komputer wychodzi kabel jack - 2RCA/chinch, który podpinasz do wzmaka wejście LINE IN (albo coś w tym stylu może się inaczej nazywać, a później drugi kabel w zależności jakie masz głośniki (jakie jest w nich wejście), albo będziesz potrzebował przejściówkę jack (gniazdo) - 2RCA (jeśli masz kabel w głośnikach na stałe; najgorsza opcja), albo kabel 2RCA - 2RCA (jeśli głośniki mają gniazda RCA zamiast nieodłączalnego kabla/gniazda jack), bądź kabel jack-2RCA taki jak na początku. Końcówkę 2RCA podpinasz do wzmaka LINE OUT, a drugą stronę do głośników komputerowych.

Pozostaje kwestia zasilania. Ja robiąc kiedyś taki eksperyment miałem przetwornicę 230V-12V, ale jest to coś niedostępnego. Taką rzecz może ci zbudować jakiś elektornik tylko musisz wiedzieć ile prądu potrzebujesz. Jednak ostatnio na allegro pojawiły się tzw. reduktory napięcia, które (podobno) zmniejszają 230V-12V takie rozwiązanie załatwiałoby całą sprawę, ale obawiam się, że taki adapter nie wytrzyma obciążenia wzmacniacza, gdyż jest on przewidziany dla urządzeń typu transmitera FM czy ładowarki samochodowej (zdecydowanie mniejszy pobór mocy ). Wzmacniacz w samochodzie tak naprawdę powinien być podpięty pod akumulator (bezpośrednio) czyli teoretycznie jest to napięcie 14,4V, ale z doświadczenia wiem, że pod zapalniczką (jeśli producent zzadbał o wmiarę dobre okablowanie) też daje radę. Temat jest trudny, ale jesli znasz kogoś kto zna się na elektornice to może zapytaj go o taką przetwornicę.
Źródło: forum.audio.com.pl/index.php?showtopic=12188


Temat: : Wzmacnicz antenowy do radia
Niestety:
Error 404
Strona o podanym adresie nie istnieje na serwerze Gower.PL
więc nic nie odpowiem.
PALLADIUM też, niestety, nie znam, napisz mi, który to model (numer z tyłu obudowy: MCD 919R, 931/6116,czy 392/669 ? - takie schematy znalazłem w ofercie cyfroniki, nie chcę kupować, tylko wyszukiwarka mnie tam "pchnęła").
Piszesz:
Cytat: ...za antenę robi tam kawał kabla...
domyślam się więc, że ma wejście antenowe cinch albo coś podobnego do gniazda antenowego telewizora, więc nie powinieneś mieć problemów z dołączeniem anteny.
Nie jest problemem, że nie masz skąd zdobyć samochodową, wymieniłem ją tylko jako przykładową, możesz sam coś podobnego zrobić chociażby z anteny teleskopowej.
1. Ustal sobie miejsca, gdzie będziesz miał radio i gdzie zamontujesz antenę (pisałem o odległości od anteny i długości kabla).
2. Ustal i kup niezbędną długość kabla (dobrze się zastanów którędy go poprowadzisz, trudno Ci będzie dołączyć drugi odcinek jeśli kupisz za mało kabla, a za dużo to nieporzebnie wydane pieniądze).
3. Kup właściwą wtyczkę i zamocuj na jednym z końców kabla.
4. Jeśli zdobędziesz antenę teleskopową to musisz wymyśleć sposób jej zamocowania gdzieś nad dachem tak, żeby odizolować ją od ewentualnego masztu (jeśli maszt metalowy, może być izolowany - generalnie antena nie musi być wysoko, wystarczy ok. pół metra ponad dachem, będzie odbierała z wszystkich kierunków)
5. Do anteny podłączysz żyłę środkową kabla, ekran spokojnie możesz zostawić wolny, ale we wtyczce przy wieży trzeba go podłączyć do zewnętrznej części, a żyłę środkową do bolca wtyczki).
Aha, możesz zastosować zwykły, pojedynczy drut do podłączenia anteny, ale - SPRAWDZONE - będziesz miał kłopoty z czystym odbiorem gdy tylko ktoś lub coś (kot, pies, człowiek) będzie się poruszał w nawet sporej odległości, rzędu kilkunastu metrów!!! od przewodu, naprawdę sprawdzone

Zamiast anteny teleskopowej możesz zastosować rurkę metalową o śred. ok. 6 do 16 mm (stalowa, aluminiowa)- może być pręt, ale raczej cieńszy, do 10 mm (waga!).
I to wszystko, resztę pozostawiam Twojej inwencji
Życzę powodzenia i napisz, czy wystarczyło i co odbierasz
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=14511


Temat: cb president JFK 2 ASC załączniki: foto schemat
Charakterystyka:
Ilość kanałów modulacja 40 AM/FM
Moc wyjściowa: 4W AM/FM
Częstotliwość: 26,960 MHz - 27,410 MHz
Impedancja anteny: 50 Ω
Zasilanie: 13,2 V
Czułość przy 20 dB Sinad 0,7 μV - 110 dBm (AM/FM)
Selektywność: 60 dB
Szerokość: 180 mm
Wysokość: 41 mm
Głębokość: 188 mm
Masa: 1,5 kg
ASC
(automatyczna blokada szumów): TAK
Trochę "bełkotu marketingowego"
CB radio JFK II ASC to długo wyczekiwany następca legendarnego radiotelefonu President Herbert.
Jest to najbardziej zaawansowany radiotelefon przeznaczony do pracy z modulacją AM i FM który łączy w sobie klasyczne cechy takiego radiotelefonu jak Walker i bogatego wyposażenia w pamięci i skanery dostępne w Johnsonie II.
W tym nowym modelu dzięki zaprogramowanym standardom częstotliwości dla krajów Europy pozwala w prosty sposób wybrać, czy radio ma pracować w ''piątkach'', w ''zerach'' AM, czy FM - stosownie do wymagań dla danego kraju. Przeznaczony dla osób, których praca wymaga szybkiego, codziennego przemieszczania się samochodem przez wiele godzin. Radiotelefon poza tym co niezbędne (czyli przełącznikiem kanałów, regulacją głośności, regulacją blokady szumów SQ) posiada modulację FM, która spisuje się znacznie lepiej od modulacji AM szczególnie gdy rozmawiające stacje są blisko siebie (25-100 m). Radio ponadto posiada funkcję DW, która po uruchomieniu skanuje na przemian dwa wybrane kanały. Funkcja ta szczególnie przydaje się gdy poza kanałem 19 chcemy kontrolować co dzieje się na innym np. firmowym kanale. Przeciwzakłóceniowe filtry ANL oraz płynna regulacja czułości odbiornika RFGain zapewniają duży komfort nawet w przypadku sporej liczby zakłóceń radiowych oraz elektrycznych od instalacji auta lub o charakterze przemysłowym. Producent pamiętał również o użytkownikach z poczuciem humoru dodając wyjście PA na zewnętrzny wodoodporny głośnik (''papugę'') dzięki któremu możemy przekazać innym użytkownikom ruchu co o nich myślimy . Radiotelefon posiada 5 komórek pamięci umożliwiających zapamiętanie ulubionych kanałów oraz mikrofon z przełącznikiem kanałów. Funkcja ASC wyręcza nas z manipulowania pokrętłem blokady szumów, gdy zmieni się poziom zakłóceń na kanale.
Zastosowanie: Radiotelefon stosowany przez wymagających kierowców, zapewnia komfortowy odbiór (spore możliwości filtrowania zakłóceń) daje możliwość wymiany informacji z innymi użytkownikami samochodów o warunkach w ruchu drogowym. Nie wymagając od kierowcy manipulacji przełącznikami, pozwala na kontrolowanie sytuacji jednocześnie na kanale drogowym i na innym ustalonym kanale (baza transportowa, dom, itp).
Do dyspozycji jest także 6 komórek pamięci oraz wskaźnik dostrojenia anteny- SWR.
W zestawie: radiotelefon, mikrofon, uchwyt montażowy, uchwyt do mikrofonu, deklaracja zgodności CE, instrukcja.

Opis funkcji:
A. gniazdo zasilania
B. gniazdo antenowe
C. gniazdo mikrofonu VOX
D. gniazdo tuby PA
E. gniazdo do podłączenia głośnika dodatkowego
1. ON/OFF VOLUME - włączenie radyjka i regulacja głośności
2. SQUELCH - ręczna lub automatyczna blokada szumów
3. RF GAIN - regulacja czułości odbiornika
4. RF POWER - moc wyjściowa
5. UP/DOWN - wybór kanałów
6. DISPLAY - wyświetlacz
7. SWR - pomiar SWR i zmiana funkcji miernika
8. CH 19/9 / FRQ - szybki wybór kanału 19 i 9 / wskaźnik częstotliwości nadawania i odbioru
9. AM/FM / PA - wybór modulacji / tuba
10. ROGER - sygnał dźwiękowy w mikrofonie
11. MIC GAIN - regulacja czułości mikrofonu
12. HI CUT - redukcja zakłóceń
13. VOX/ VOX SET - możliwość uruchomienia radia głosem bez użycia przycisku PTT
14. MEM - pamięć klawiatury
15. NB/ ANL / SCAN - filtr przeciwzakłóceniowy / skanowanie kanałów
16. GNIAZDO MIKROFONOWE
17. PTT - przycisk nadawania
Źródło: 161gtw.pl/index.php?showtopic=1452





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  schemat podłoczenia gniazda samochodowego
Swinka morska